Select Page

Printadvertentie Dove biedt beleving en effect

25/06/2013

Het merk Dove, onderdeel van Unilever, staat bekend om zijn kritische reclamecampagnes. Dove probeert al jaren het bewustzijn te verhogen over de negatieve gevolgen van allerlei schoonheidsidealen. Niet alleen onder vrouwen, maar ook binnen de maatschappij in het algemeen. Zo bracht Dove een aantal jaren geleden het boekje Truth & Dare uit voor meisjes tussen de 12 en 18 jaar. In dit boekje wordt de ‘gekunstelde’ schoonheid in de huidige maatschappij aan de kaak gesteld. In een recente campagne richt Dove zich op ouders en kinderen. Veel kinderen stoppen met door hen geliefde activiteiten omdat zij zich onzeker voelen over zichzelf. De Zelfrespect campagne van Dove wil de bewustwording hierover vergroten. Print speelt een belangrijke rol in de campagne. In een aantal Ouder & kind-tijdschriften wordt de lezer verzocht een vervelende herinnering uit zijn/haar jeugd op te schrijven. Een pen is bijgesloten. Door een carbontechniek verschijnt de opgeschreven herinnering op een volgende bladzijde, in een foto, op het t-shirt van een kind. Door foto, tijd en activiteit wordt de beleving en het effect van de campagne vergroot.