Select Page

Papier komt terug

26/01/2012

‘Gratis social media zoals Facebook zijn mogelijk doordat adverteerders denken dat mensen op social media communiceren wat ze echt denken en voelen. Maar burgers liegen veel op social media en geven er onjuiste informatie, waardoor adverteerders te vaak de plank mis slaan. Daardoor wordt de investering van adverteerders-euro’s in social media minder rendabel. Dat slaat een van de fundamenten onder social media weg’, zegt Adjiedj Bakas ‘trendwatcher des vaderlands’ in zijn nieuwste boek ‘Het Einde van de Privacy’. Social media zijn volgens Bakas over hun hoogtepunt heen. Bakas stelt dat de populariteit van e-cards terugloopt. Bakas: ‘mensen willen liever persoonlijke aandacht, ook in de vorm van papieren handgeschreven kaartjes en briefjes. PostNL signaleert ook een terugkeer van de papieren kaart en gaat weer enveloppen drukken’. De trendwatcher erkent de grote voordelen van digitalisering op het vlak van efficiënter werken, maar noemt tevens onderzoeken waaruit blijkt dat mensen er eenzamer van zijn geworden. Daarnaast verzetten steeds meer mensen zich tegen inbreuken op hun privacy. Een punt dat aansluit bij nieuwe voorgestelde Europese privacywetgeving en het daarin verankerde recht op vergetelheid.
Lees meer….