Select Page

DM prikkelt meerdere zintuigen. Print werkt!

30/09/2013

Door meerdere zintuigen van de klant te prikkelen, wordt niet alleen de effectiviteit van de uiting vergroot, multi sensory branding helpt aantoonbaar bij het opbouwen van lange termijn loyaliteit van de klant. Wordt een beroep gedaan op meer dan drie zintuigen (en daarmee op verschillende delen van de hersenen), dan kan de merkinvloed en betrokkenheid van de consument worden verhoogd met meer dan 70%! Een uitgekiende multi sensory strategie leidt tot een groter effect van de marketingactiviteiten. Print heeft veel te bieden voor zo’n strategie. Lees meer op DMmediaplein.

 

Print Power wil de kracht van print als advertentiemedium benadrukken. Met een recent verzonden mailing, Touched by DM, worden de zintuiglijke kwaliteiten van print onder de aandacht gebracht. De Print Power-mailing bestaat uit vier elementen: de envelop (in feite een opgevouwen poster) bevat een brief, een schoolbord-kaart, een antwoordkaart en een antwoordenvelop. De schoolbord-kaart bevat een verborgen boodschap die zichtbaar wordt zodra het krijt van het bord wordt weggeveegd. Door het achterlaten van een krijt handafdruk op de antwoordkaart (en de verzending daarvan) maakt de ontvanger van de mailing kans op een gepersonaliseerd Moleskine notitieboek. De handafdruk wordt gescand en afgedrukt op de cover van het notitieboek. De tastervaring wordt versterkt door de handdruk in reliëf af te drukken. De mailing werd besproken in diverse media, waaronder blokboek e-zine.

Tweet: Verhoog merkinvloed en betrokkenheid consument met 70%. DM prikkelt meerdere zintuigen. Papier werkt! (link naar nieuwsbericht IPK)