Select Page

Direct Mail blijft ijzersterk marketingmiddel

05/07/2017

Onderzoek van de United States Postal Service (USPS) wijst uit dat Direct Mail een niet te kloppen marketingmiddel is. En blijft. Want wat blijkt? Ook bij Milennials die zijn opgegroeid in een digitale wereld slaat printmarketing aan.

  • 87% van de Millenials vindt het prettig om Direct Mail te ontvangen
  • 84% van de Millenials neemt de moeite om de Direct Mail te bekijken
  • 90% van de Millenials vindt Direct Mail betrouwbaarder dan digitale advertenties
  • 57% van de Millenials gaat over tot aankopen n.a.v. Direct Mail
  • 50% van de Millenials negeert digitale advertenties. Slechts 15% negeert print advertenties

Interessant is dat deze percentages hoger liggen dan bij oudere volwassen (non-millenials). Millenials besteden meer tijd aan online media dan aan print media en de kosten van een printadvertentie zijn vaak hoger. Maar het effect van print is veel hoger. USPS stelt dan ook terecht de vraag; wat vergelijk je met elkaar? kosten of effect?

Temple University’s Fox School of Business deed neurowetenschappelijk onderzoek voor USPS. Brain imaging, eye tracking etc. werden toegepast. De resultaten zijn opvallend en sluiten aan bij eerdere onderzoeken, zoals die van Canada Post waarin twee identieke campagnes (print en digitaal) werden vergeleken.

  • Digitale advertenties worden sneller gelezen of meer gescand
  • Aan papieren advertenties wordt meer tijd besteed en de boodschap van de advertentie beklijft beter
  • Print advertententies activeren delen van de hersens die van doen hebben met waardering en besluitvaardigheid. 20% meer dan bij digitale advertenties. Meer weten? Download het complete onderzoek.

Ook op het vlak van duurzaamheid is veel te zeggen voor print. Zie de vergelijking met digitaal op deze website.

marketing