Select Page

Appelsientje wint FSC Retail Award 2011

19/10/2011

FrieslandCampina, merkhouder van Appelsientje,  heeft de FSC Retail Award 2011 gewonnen voor het stimuleren van bewustwording bij consumenten van het belang van de FSC-gecertificeerde kartonnen drankverpakking. De FSC-award is donderdag 13 oktober uitgereikt tijdens de Algemene Partner Bijeenkomst van FSC Nederland. Appelsientje verspreidde afgelopen zomer in samenwerking met kartonproducent Tetra Pak stickers met informatie over FSC-gecertificeerd karton op miljoenen literpakken Appelsientje. Na Appelsientje zal FrieslandCampina eind 2011 met al haar kartonnen drankverpakkingen in de Benelux zijn overgeschakeld op duurzaam geproduceerd karton. FrieslandCampina stimuleert het gebruik van duurzame grondstoffen en bevordert de bewustwording bij consumenten.

De door Appelsientje gevoerde consumentenactie is volgens FSC een zeer effectieve manier om FSC bij consumenten indringend onder de aandacht te brengen. Daarnaast draagt de keuze van Tetra Pak en FrieslandCampina voor FSC-gecertificeerde verpakkingen aanzienlijk bij aan de doelstelling van FSC Nederland om het marktaandeel FSC-gecertificeerd papier te verhogen. Op de foto: Birgit Kamp, Marketing Manager Tetra Pak Benelux, en Hein Raijmakers, Director Marketing Fruitbased FrieslandCampina, met de FSC Retail Award 2011.