Select Page

Amsterdam krijgt nieuw huis-aan-huisblad: City

06/06/2018

Amsterdam krijgt een nieuw wekelijks huis-aan-huis blad: City. Het gaat om een moderne magazine-achtige krant met onafhankelijke journalistieke informatie. De krant wordt mogelijk gemaakt door een aantal aangesloten retailpartners zoals Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas. City wordt wekelijks bezorgd bij 318.000 Amsterdamse huishoudens en heeft een omvang van 48 pagina’s. De krant is een initiatief van H.A.H. Retail Uitgeverij, onderdeel van de groep Emiel De Jong uit Baarle-Nassau. City wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer. Interessant is dat de gemeente Amsterdam probeert de reclamefolders te dwarsbomen met een Opt-in systeem met Ja-Ja-stickers. Nu komen die reclameboodschappen, eveneens op papier, alsnog bij de burger binnen. Huis-aan-huis bladen vallen namelijk buiten het nieuwe systeem. Papierenkarton.nl is dan ook benieuwd naar het werkelijke effect van de nieuwe regels in de hoofdstad. Eerder werd de gemeente al door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt wegens Greenwashing. Zij probeert haar nieuwe beleid aan de man te brengen met niet onderbouwde milieuclaims. Zo zou de Ja-Ja-sticker 6000 bomen besparen op jaarbasis. In de nieuwe krant is veel aandacht voor duurzaamheid en de lezer wordt opgeroepen de krant na gebruik in de oudpapierbak te gooien. Waar het landelijk recyclinggemiddelde ligt op 86% komt Amsterdam niet verder dan 38%. Lees meer…