PostNL Mail Nederland en het Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) slaan de handen ineen om het duurzame verhaal over papier & karton onder marketeers, PostNL-partners en (sales)medewerkers van PostNL uit te dragen. “Met brievenbuspost kun je als marketeer impact maken. In combinatie met de duurzame aspecten van papier & karton zorgt dat voor win-win”, aldus Maroesja Kuut van het informatiecentrum.
Brievenbuspost effectief en duurzaam
Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in ons leven en daarom maken organisaties steeds groenere keuzes. Als een organisatie haar doelgroep op een groene manier wilt bereiken, denkt zij al snel aan e-mail of WhatsApp en niet meteen aan direct mail ofwel brievenbuspost. “Als informatiecentrum willen wij informeren over de duurzame aspecten en inzetbaarheid van papier en karton. Samen met PostNL trekken we hierin op om zowel marketeers als de partners en (sales)medewerkers van PostNL te informeren over de duurzame aspecten van het materiaal en de innovaties en ontwikkelingen die papier en karton doormaken. Op basis van feiten draagt het IPK bij aan bewustwording binnen én buiten de keten, zodat organisaties een goede afweging kunnen maken, waarbij on- en offline elkaar niet hoeven te bijten.”
Direct mail sterk communicatiemiddel
Nicole de Boer, Senior Marketeer PostNL Mail Nederland: “Direct mail heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als sterk communicatiemiddel. Het onderscheidend vermogen van post is groter dan ooit door onder andere het versnipperde (online) medialandschap. Voor post is er maar één brievenbus en hierdoor krijgt elke boodschap de aandacht die het verdient. En die hoge mate van aandacht zorgt voor een verbluffend hoge conversie én positieve waarde op merkbetrouwbaarheid van de afzender. Voldoende reden dus om post als onderdeel van de mediamix op te nemen. Toch is dit niet altijd vanzelfsprekend. De perceptie leeft dat post niet duurzaam is. Om die reden is het belangrijk dat we als PostNL, samen met IPK, deze boodschap uitdragen in de markt.”
Lees ook: “Zo krijgt agrarisch restafval een tweede leven als verpakkingsmateriaal”