Folder Natuurlijk Papier & Karton

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Mediafederatie associated partner IPK

De Mediafederatie heeft zich aangesloten als ‘associated partner’ bij het Informatiecentrum Papier en Karton (IPK). Hiermee onderstreept de Mediafederatie dat samenwerken binnen de keten van belang is. “Iedere organisatie heeft te maken met duurzaamheidsdoelen. Het is belangrijk met elkaar op te trekken. Netwerken, kennis delen, een gezamenlijke boodschap uitdragen en met elkaar je hard maken voor duurzaamheid binnen de sector”, vertelt Peter Stadhouders, directeur bij de Mediafederatie. Een van de focuspunten van de samenwerking tussen de Mediafederatie en het IPK richt zich op het inzichtelijk maken van waar de sector staat in relatie tot de Sustainable Development Goals.

Over de Mediafederatie

De Mediafederatie is de vereniging van brancheorganisaties voor uitgeverij- en mediabedrijven in Nederland en heeft de volgende doelstelling: De Mediafederatie heeft ten doel het maatschappelijke en economische belang en het innovatieve karakter van de sector uit te dragen. In de belangenbehartiging richt de Mediafederatie zich op door de brancheorganisaties gedeelde thema’s. Voor uitgeverij- en mediabedrijven vormt de Mediafederatie een platform voor kennisdeling en innovatie. De Mediafederatie signaleert ontwikkelingen op maatschappelijk, sociaaleconomisch, politiek en juridisch gebied. De activiteiten worden daar zo veel mogelijk op afgestemd, met als doel het creëren van een zo gunstig mogelijk ondernemersklimaat voor uitgevers.

Ook associated partner van het IPK worden?

Als Informatiecentrum Papier & Karton (IPK) dragen wij het duurzame verhaal van papier en karton graag zo breed mogelijk uit. Deelt jullie organisatie onze missie en passie en wil je bijdragen? Bekijk dan de mogelijkheden om partner te worden. De hele keten profiteert van voldoende kennis van de duurzame aspecten van papier en karton bij een brede doelgroep.

Papier & Karton

9 mei, 2022

Verder lezen

kaart aandacht, blij van kaart

‘Een kaartje laat zien dat een ander aandacht voor je heeft’

Volgens onderzoek van PostNL worden we blij van post.

8 november, 2021

PEFC bomen planten

PEFC campagne #PlantJouwToekomst

PEFC start de campagne #PlantJouwToekomst om de verpakkingsketen op te roepen zich PEFC te certificeren en zo bij te dragen aan het verduurzamen van de keten.

4 oktober, 2022

hoe maken we als papierketen de duurzame stappen nog beter zichtbaar?

Als papierketen duurzame stappen zichtbaar maken

Blog van voorzitter Henk van Houtum over het zichtbaar maken van de duurzame stappen binnen de industrie.

4 november, 2022