Folder Natuurlijk Papier & Karton

Logo Papier & Karton diapositief PNG

Jaaroverzicht 2022 Informatiecentrum Papier & Karton

In 2022 liep ons informatiecentrum na een coronaperiode weer op ‘volle’ kracht. Dat startte eigenlijk al in juli 2021 met de indiensttreding van een vaste medewerker. Na een inwerkperiode, de nodige kennismakingen en het bepalen van de focus, werd in 2022 volledig ‘gedraaid’. In dit Jaaroverzicht 2022 is te lezen welke hoofdactiviteiten zijn ondernomen.

Activiteiten 2022

Zoals bepaald lag de focus in 2022 op de doelgroep scholieren. Het digitale lespakket vormde de basis voor de ontwikkeling van diverse gratis ondersteunende middelen. Met een campagne onder alle basisscholen in Nederland werden deze onder de aandacht gebracht. Dit betekende overigens nog steeds dat een aantal activiteiten in 2022 zich op de diverse ketenpartijen richtten. Hen gaven we via diverse artikelen een podium om te vertellen over de duurzame stappen die zij hebben gezet dan wel willen zetten.

Sneak peak 2023

In 2023 willen we de focus verleggen naar de keten. Met onder andere de onderzoeksresultaten van de communicatiestudenten van Hogeschool Utrecht gaat het bestuur in strategiesessies aan de slag met een toekomstvisie en een strategisch implementatieplan. De inzet is om (nog) meer partijen binnen de keten te bereiken en te binden om zo als slagvaardig informatiecentrum de toekomst in te kunnen gaan.

Bekijk hier het Jaaroverzicht 2022 van Informatiecentrum Papier & Karton

Papier & Karton

31 januari, 2023

Verder lezen

papier is duurzaam, daarom werkt drukkerij jubels al jaren met veelzijdig papier.

‘Dat papier duurzaam is, dat hoef je toch eigenlijk niet meer te vertellen?’

Gastblog van Jeroen van Druenen, ceo bij Jubels Smart Printing, Smart Solutions.

9 februari, 2022

recycling containers

Wij zijn een voorbeeld voor de circulaire economie

In deze blog geeft Gerard Nijssen aan dat oud papier een end-of-waste-status verdient; een erkenning als hoogwaardige, secundaire grondstof.

8 september, 2022

windmolens

Cluster 6 wil energietransitie sterke impuls geven

24 maart boden brancheverenigingen FNLI en VNP de Cluster Energie Strategie (CES) van ‘Cluster 6’ aan, aan minister Rob Jetten.

25 maart, 2022

Logo Papier & Karton diapositief PNG