Parool European Newspaper of the Year

91 kranten uit 27 landen dongen mee om de European Newspaper of the Year Award. In de categorie Regionaal ging de prijs naar de Amsterdamse krant Het Parool. De jury van de European Newspaper Award prijst Het Parool om de interactie tussen fotografie, illustraties, infographics, koppen en witruimte. 'De layout maakt Het Parool een onmiskenbaar sterk merk,' meldt het juryrapport. 

Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen ziet de prijs als een erkenning voor de metamorfose die Het Parool rond in februari dit jaar heeft ondergaan. Het Parool is teruggegaan naar zwart-wit als basis. De kleur komt zo veel mogelijk uit de fotografie. Met zware letters in een elegante en krachtige typografie en boven alles geen ditjes-en-datjeskrant. Juist in deze tijden, waarin iedereen op zijn telefoon het nieuws snel bekijkt, moet de krant nadrukkelijk een kwaliteitsbeleving zijn volgens de hoofdredacteur. Daarbij speelt de krant in op de doelgroep. Naast de klassieke roots wil Het Parool een moderne krant zijn die de omvangrijke creatieve industrie in Amsterdam aanspreekt. 

Lees meer op parool.nl

 

 

Share :