Consument kiest voor de huis-aan-huisfolder

Hoe wil de consument communiceren met de winkelier? ABNAMRO Bank deed er een onderzoek naar. Het onderzoek Big data in de Retail bezien vanuit klantperspectief  biedt interessante inzichten. Winkeliers hebben graag veel informatie over klanten om ze goede aanbiedingen te kunnen doen. Klanten blijken echter niet happig om persoonlijke informatie met winkeliers te delen. Persoonlijke informatie wordt steeds vaker gekoppeld via internet, en dit versterkt het gevoel van onbehagen onder consumenten. Een recent voorbeeld is de aankondiging dat WhatsApp informatie wil gaan delen met Facebook. Zou mede daarom het favoriete communicatiemiddel van de consument de huis-aan-huisfolder zijn?

Papieren folder met stip nummer één!

Van jong tot oud en ondanks alle datatechnologie en online-mogelijkheden blijft de huis-aan-huisfolder populair. Niet zo dus raar dat winkeliers kiezen voor de folder. 30% van de retailomzet is onlosmakelijk verbonden met de reclamefolder. Een interessant gegeven in het licht van de discussie over de Ja|Ja-stickers in Amsterdam. Folders worden door de Amsterdamse gemeenteraad afgedaan als verspilling. De consument wil en vraagt folders en zijn koopgedrag wordt er mede door bepaald. Doel en effect zijn aangetoond. 

Share :