Stop DigiDwang! Campagne Consumentenbond

De Belastingdienst wil de blauwe envelop afschaffen en vervangen door een zogenoemde 'berichtenbox'. Een actie die volgens de Belastingdienst 60 miljoen euro moet besparen. Of dat ooit lukt is maar de vraag. Ondertussen wordt veel belastinggeld uitgegeven aan niet aflatende radio- en abricampagnes om de burger voor te bereiden op de digittale ontwikkeling.

Niet iedereen is gediend van de digitalisering. Zo heeft meer dan 10% van de Nederlandse bevolking geen internet dan wel moeite met het gebruik daarvan. Dan is er ook nog een grote groep mensen die belangrijke informatie niet alleen digitaal wenst te ontvangen. Papierenkarton.nl schreef al eerder een bericht over dit onderwerp.

Tijd voor actie. De belastingdienst is er voor de burger en niet andersom.

De burger moet zelf de keuze hebben: digitaal of via de post. En aan die keuze mogen geen extra kosten zijn verbonden. 

De Consumentenbond is een campagne gestart om de DigiDwang tegen te gaan. Vind jij het ook niet kunnen dat de Belastingdienst je dwingt te digitaliseren? Ga dan naar de site van de Consumentenbond en teken tegen de opgelegde digitalisering van belastinginformatie. 

 

Share :