consument opent fysieke post eerder dan digitale

De aandachtsspanne van de gemiddelde consument bedraagt slechts 8 seconden. Oorzaak: de almaar groeide stroom informatie. Onderzoek van bureau Phase5 laat zien dat juist print adverteerders goede mogelijkheden biedt om de aandacht van de klant te trekken. Het onderzoek van Phase5 is gedaan in opdracht van Canada Post. Een aantal interessante uitkomsten: 

  • Ruim de helft van de consumenten (53%) opent, leest en herinnert fysieke post eerder dan digitale mail;
  • 85% van de consumenten opent de fysieke post als deze opvalt en de interesse wekt;
  • Fysieke advertenties roepen meer positieve gevoelens (blijdschap en verrassing) op dan digitale advertenties. Deze laatste worden als afleidend en negatief ervaren;
  • De verkopen van producten zijn gebaat bij fysieke mail: de helft van de respondenten koopt een product naar aanleiding van een mailing. 43% schaft online een product aan door een direct mail. 

Lees meer uitkomsten op blokboek.com of op in de samenvatting van Canada Post

Share :