Huis-aan-huisbladen massaal gelezen

In Nederland worden iedere week ruim 700 huis-aan-huisbladen (HaH) verspreid. De totale oplage is ruim 14 miljoen exemplaren per week. Bijna ieder huishouden ontvangt gemiddeld 2 huis-aan-huisbladen. 11,8 miljoen Nederlanders lezen wel eens een HaH-blad. Ook mensen die een Nee/Nee-sticker op hun brievenbus hebben lezen het: 24% van hen wordt wekelijks bereikt door een HAH-blad. Dat blijkt uit de NOM HAH-Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK. Een meerderheid (64%) leest HaH-bladen om het lokale nieuws te volgen. HaH-bladen doen het goed als reclamemedium. Bijna driekwart (72%) let vooral op aanbiedingen (advertenties) van winkeliers. De meeste lezers (89%) letten op reclame voor supermarkten, 73% bekijkt reclames voor voeding en dranken en 71% is geïnteresseerd in reclame voor warenhuizen. Ook de respons van advertenties in HaH-bladen is goed; de meerderheid van de lezers neemt actie naar aanleiding van advertenties in HAH-bladen.

De NOM HAH-bladen Monitor is een gezamenlijk initiatief van vijf uitgevers (A&C Media, BDU media, Holland Media Combinatie, NDC mediagroep en Wegener Media) en werd uitgevoerd onder auspiciën van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Lees meer over het onderzoek.

 

Share :