Actieve printmedia verleiden de klant

Printmedia mogen niet ontbreken in een zorgvuldig vastgestelde en op effect gerichte mediamix. Onderzoek wijst uit dat met printmedia de over te brengen boodschap meer indruk maakt (in vergelijking met e-mails en internet), dat meer tijd en aandacht wordt geschonken aan de boodschap, dat de afzender als meer betrouwbaar en geloofwaardig wordt beschouwd en dat met name ouderen en druk bezette, kapitaal krachtige consumenten goed worden bereikt. Marketingprocessen ontwikkelen zich. Van massacommunicatie naar gerichte crossmedia concepten. Van passieve naar actieve printmedia in een digitale marketingomgeving. De rol van print als verleider in de digitale wereld groeit. QR codes, Layar en Clickable Paper maken het mogelijk om drukwerk te linken met specifieke en persoonlijke content op het internet. Nieuwe druktechnieken maken het persoonlijk afdrukken van een boodschap goedkoper en sneller. Richard van Hoorn deed onderzoek (*)  in opdracht van de Stichting Grafivisie en ontwikkelde een overzicht dat  laat zien hoe sociale, massa of actieve media, afhankelijk van product, boodschap en doelgroep, kunnen worden ingezet. 

(*) Hoe krijg ik mijn winkel vol? Actieve print als verleider in de digitale wereld, drs. R.van Hoorn, 2014 .

 

 

Share :