Select Page

Natuurlijk Papier & Karton

Onderzoek van Two Sides wijst het uit: consumenten houden van papieren media. De meeste consumenten (72%) lezen liever gedrukte magazines, Cover Mythen en feitenboeken en kranten, dan de digitale versies daarvan.

  • Slechts 9% van de lezers heeft een voorkeur voor e-books.
  • Meer dan de helft van de lezers (63%) geeft te kennen dat zij artikelen in een papieren krant beter begrijpt en onthoudt.
  • Gedrukte media worden ook meer vertrouwd.
  • Ruim driekwart van de respondenten vreest fake news (dat vooral online zou worden gepubliceerd).
  • Print scoort op het vlak van veiligheid (hacken) en privacy.

Eerder onderzoek van Two Sides liet zien dat consumenten zich zorgen maken over de milieu-impact van papier. Consumenten blijken nog altijd een negatief beeld te hebben over de duurzaamheid van print media.

1500 voetbalvelden bos erbij, elke dag weer!

Dat is eigenaardig. Print geeft niet alleen een zeer plezierige leeservaring, het biedt ook een duurzame en prettige manier om van nieuws en andere inhoud te genieten. Dankij de papierproductie in Europa groeit het bos zelfs. Om dat te promoten is de campagne Natuurlijk Papier en Karton ontwikkeld. De campagne bestaat uit drie delen: de brochure Mythen en Feiten en een reeks advertenties. De campagne wil print promoten als milieuvriendelijk, circulair medium dat geen bossen schaadt. Met de advertenties kunnen uitgevers hun lezers informeren over de duurzame eigenschappen van hun product.  Zij kunnen meewerken in de vorm van gratis advertentieruimte. De advertenties zijn in eerste instantie ontworpen om te worden geplaatst in kranten en tijdschriften. Zij zijn beschikbaar in diverse varianten, zijn zelfs op maat te maken voor een uitgever. De brochure Mythen en Feiten informeert op eenvoudige wijze over de duurzame eigenschappen van papier en karton. De brochure kan worden opgevraagd, gedownload en voor eigen gebruik worden gedrukt. Lees meer… en/of bekijk de video.