Consument

Eindproducten worden vaak op opvallende wijze verpakt. Dat is niet voor niets. 70% van de aankoop beslissingen wordt genomen in de winkel, bij het schap. Producten dienen dus op te vallen. De rol van de verpakking in de totale productbeleving is cruciaal. De verpakking fungeert als communicatiemedium tussen product en consument. Kartonnen verpakkingen zijn bij uitstek geschikt voor die functie! De verpakkingen zijn op maat te maken en bieden alle mogelijkheden om op te vallen, zowel in vorm als bedrukking. Naast de marketing en promotiefunctie biedt karton bescherming aan de inhoud en informatie over het verpakte product. In de voedselbranche is veilig verpakkingsmateriaal een noodzaak. Ook hier onderscheidt karton zich.

Doosjes voor consumentenverpakkingen zijn doorgaans gemaakt van vouwkarton . Denk aan voedselverpakkingen (‘food’) maar ook aan doosjes voor de verpakking van spaarlampen of cosmetica (’non-food’).  Eierdozen zijn gemaakt van vormkarton.  De dozen bestaan geheel uit oudpapier en zijn na gebruik volledig recyclebaar.