Reclamefolder & consument

Voor burgers en bedrijfsleven is de bereikbaarheid van de brievenbus erg belangrijk. De folder bestaat bij gratie van de consument. Geen winkelier geeft een folder uit ‘om het uitgeven’. Het bereiken van de consument is belangrijk. De branche streeft er intensief naar om verspilling te voorkomen. Ergernis bij de consument en onnodig geld uitgeven door de winkelier zou disruptief zijn voor het medium ongeadresseerd reclamedrukwerk. Daarom wordt geïnvesteerd in de NEE|NEE en NEE|JA sticker en in segmentatietechnieken om zo efficiënt mogelijk te verspreiden.

Bij 40% van de Amsterdamse huishoudens bepaalt de folder het boodschappenlijstje, 81% van de lezers komt na het lezen van folders in actie. De folder is o.a. belangrijk voor mensen die wekelijks de eindjes aan elkaar moeten knopen, maar ook voor mensen die zich graag door aanbiedingen laten verrassen. In de NOM Folder Monitor en de infographic leest en ziet u hoe de Nederlandse consument de folder leest en waardeert. In een apart infographic ziet u wat het gedrag van de Amsterdamse consument is.

Downloads/links

Nom Folder Monitor 2016