Advertentiemedium

Print is een succesvol en effectief advertentiemiddel. In de mediamix van adverteerders mag het niet ontbreken. De zeven ijzersterke eigenschappen van printreclame op een rij.

De kracht van print

Wat gedrukt staat op papier heeft autoriteit, prikkelt en laat ruimte aan de verbeelding. Print is veelzijdig, geeft creativiteit de vrije baan.

Print verbindt

Print media bieden de lezer concrete, overtuigende en verdiepende informatie. Consumenten hebben een band met gedrukte media, met hun krant, met hun tijdschrift. Die band is van invloed op de beleving van (commerciële) informatie.

Print: altijd bereikbaar

Print is tastbaar, overal te gebruiken en te verkrijgen. De informatie die per print wordt aangeboden hoeft niet te worden geüpload, is niet afhankelijk van verbinding en/of format.

Print to web

Gedrukte media hebben een brugfunctie in een effectieve mediamix. Printmedia kennen een grote synergie met andere media, zoals events en digitale uitgaven. De gezamenlijke kracht vergroot het succes en de effectiviteit van een communicatiecampagne.

Print is omzet

Adverteren in print levert rendement op. Print is effectief en kent een hoge ROI.

Print is gevoel

Papier heeft een gevoelswaarde. Honderden papier- en kartonsoorten bieden een onderscheidende look and feel voor iedere uiting. Samen met de creatieve toepassing van papier en karton is print bijzonder, geeft het een gevoel van substantie. Print verhoogt de kwaliteit van de informatiebeleving.

Print is duurzaam

Papier en karton zijn natuurproducten. Zij hebben duurzame bronnen (hout en oudpapier), zijn milieubewust geproduceerd en kennen een hoge recyclebaarheid.

Meer weten over de kracht van print? Kijk op Printpakt.nl

Reclamefolder

Bijzondere aandacht verdient de reclamefolder. Het besluit van de Amsterdamse gemeenteraad om per 2017 een JA|JA sticker in te voeren, heeft veel aandacht gekregen in de media. Onvoldoende rekening is gehouden met de enorme gevolgen van dit besluit voor de consument, de winkeliers in Retail en MKB, de grafische en bezorgersbranche. Hieronder is een dossier te vinden van de gevoerde discussies met de gemeente Amsterdam.